Waarom Quick-Step voor het 17de jaar op rij de wielersport sponsort

In 2015 krijgt een van de prominentste teams in het professionele wielerpeloton een nieuwe naam. Omega Pharma-Quick-Step – de ploeg van toppers zoals Mark Cavendish en Tony Martin – heet voortaan Etixx-Quick-Step. Onder het motto ‘never change a winning team’ breit Quick-Step een nieuw hoofdstuk aan deze samenwerking. Torenhoge ambities en een gedeelde passie voor design en kwaliteit vormen het geheim van dit succesvolle huwelijk.

Weldoordachte strategie

Bij de naam Quick-Step denken velen onmiddellijk aan het topteam dat generatie na generatie van topwielrenners huisvestte. Niet iedereen kent Quick-Step als een merk van kwaliteitsvolle designvloeren. Het engagement van Quick-Step in het internationale wielrennen past in een weldoordachte strategie. Het doel van die strategie? Enerzijds naambekendheid verwerven op wereldwijde schaal, anderzijds nadruk leggen op een imago van topkwaliteit .


Gedeelde passie

Quick-Steps toewijding aan de wielersport is gebaseerd op een gedeelde passie. De hoge kwaliteitseisen die het merk stelt zijn een ideale match voor de sportieve ambities van het wielerteam. Ook zij willen de beste zijn en steeds een voortrekkersrol spelen. Paul De Cock, CEO van UNILINs vloerdivisie en een gepassioneerde wielerfan: “Die flukse pedaalslag van Terpstra, de zwierige klimstijl van Boonen, Kwiatkowski die elegant uit het peloton ontsnapt … De perfecte renner is als een vloer van Quick-Step: stevig én stijlvol.”


Visibiliteit en kwaliteit

Jaar na jaar groeit de wielersport verder uit tot een wereldwijd gebeuren. Een groeitraject dat gelijkloopt met dat van Quick-Step. Komend seizoen is voor het vloermerk van UNILIN al het zeventiende op rij als sponsor en het twaalfde op rij als hoofdsponsor. Publiciteit en imago-opbouw waren hierbij steeds belangrijk, maar Quick-Step bouwt ook aan duurzame klantenrelaties door mensen van dichtbij kennis te laten maken met de spannende wereld van het topwielrennen.

Aanverwante artikelen
9/01/2015